مقدمه
آسمان های ساف و بی انتها، همواره گستره ی سخاوت مندانه ای از بیشمار ستارگان خود را به چشمان جستجو گر ما نمایانده اند .
هیچگاه کوچکی تصویری که از فضای بیکران کیهان بر سطح کره ی چشم ما نقش میبندد ،مانع از آن نشده است که (قدرت هدفمندی) را در ورای آن آشکارا نبینیم .سیاه چاله

در سال های اخیر دانشمندان نجومی به فرضیه ها و نظریه های جدیدی دست پیدا کرده اند،این نظریه ها شامل مواردی میشود که قوانین ریاضی و فیزیک که بر زمین حاکم است را در هم میشکند .این ها همه بیانگر این است که جاذبه در هر سیاره یا در واقع اثر نیروی گرانش بر قوانین ریاضی و فیزیک همواره حاکم است.
این در حالیست که در فضا ، زمان در هم گره میخورد و
وزن و جرم تعریف دیگری با مفهوم خاص تری پیدا خواهد کرد .
چه تعریفی؟
فضا در کلمه یعنی جا و مکانی که نمی تو نیم بگیم دقیقا چه قدره و میدونیم در حوزه های دیگر فضا به مکان های بزرگ گفته میشود.
با این وضع با بهبود علم و تکنولوژی و حتی فرهنگ سازی به صورت فیلم و رسانه ، مردم در اثر حاضر شناخت بهتری نسبت به زمین و منظومه شمسی دارند .
این بدین معنیست که تنها معرفی منظومه شمسی
دیگر بیانگر اطلاعات عمومی به حساب نمی آید .
بلکه حال در جغرافیا و سایر علم ها کاربرد ویژه ای پیدا کرده که کمی به جزئیات امتنا میشود .
تنها کسانی که به طوری کاملا دقیق سعی به کشف و پیدا کردن سیاره ها ، کهکشان ها و...
یکی از واقعیاتی که امروزه خیلی از دانشمندان آن را پیچیده میدانند وجود اجرامی متراکم و فشرده است .
سیاه چاله جایی که فضا و زمان در هم آمیخته میشود .


سیاه چاله ها اگر چه نیروی گرانشی فوقالعاده بالایی دارینند ولی طبق تظریه پردازان این سیاه چاله ها شروع کننده های زندگی و جهان هستی میدانند .
منظور آنها این است که ممکن است ما در دو سه ، چهار و یا حتی پنجم ششم فضایی زندگی کنیم .
سیاه چاله ها در واقع گودال هایی هستند که از جایی به جای دیگر سر در می آورند .
زمانی که انیشتن وجود همچین چیزی را با استناد بر علم ریاضی ثابت کرد که کار هر کسی هم مطمئننا نیست ، ابتدا سیاه چاله مفهومی گنگ برای سایر نظریه پردازان داشت .
حال هر چه درباره چیزی بیشتر اطلاعات کسب میکنی کم تر میترسی . چون شناختی رو ازش داری .
از عجایب خلقت میشه به کهکشان خودمون اشاره کرد ،که در مرکزش یک سیاه چاله با جرم بسیار بالا وجود دارد .
و هرچه قدر به مدار های نزدیک به آن دقت میکنی با سرعتی سرسام آور به دورش میگردند .
این جرم بالای سیاه چاله کهکشانه ما بیانگر اینه که ای سیاه چاله در مدت زمان عمر میلیاردی خودش سیاه چاله های زیادی رو بلعیده و بزرگ تر شده .
وقتی به اجرام گازی نزدیک میشود آنهارا تجزیه و اجرام سنگی را خرد میکند .
با این حال اگر یک انشان به آن نزدیک شود تمام اجزای بدنش از او جدا خواهد شد .
اگر با سفینه به آن نزدیک شویم باز هم تجزیه خواهد شد ، حتی اگر آن قدر سفینه ما محکم باشد که تجزیه نشود از حرکت باز می ایستد ، این دیدیست که شما داریدولی سفیه با سرعت سرسام آوری در حال حرکت است .

دیگر منظومه های شمسی
آیا منظومه شمسی ما در عالم یگانه ست؟تا همین اواخر، اختر شناسان فقط میتوانستند حدس بزنن که آیا منظومه ای به دور دیگر ستاره ها به گردش است یا خیر. آشکار سازی سیاره های فرا خورشیدی ،آنهایی که به دور ستاره ای به جز خورشید میگردند مشکل است.
بیشتر سیاره هایی که تا به حال کشف شده اند تقریبا هم جرم مشتری یا حتی بزرگ تر اند . اختر شناسان بر این باورند آن ها غول های گازی مانند زحل و مشتری میباشند، نه سیاره ای شبیه به زمین و مریخ . بیشتر این سیاره ها به ستاره های مادرشان نزدیک اند و بسیار داغ اند .روش های دیگر برای کشف سیاره های فرا خورشیدی ، جست و جو به دنبال کاهش رو شنایی ستاره ، به سبب گذر سیاره از مقابل آن است ای گذر فقط برای معدود منظومه هایی رخ می دهد که صفحه مداری آنها در امتداد دید ما باشد .
اخترشناسان قرص پیش سیاره ای یافته اند که دور ستاره های بسیار جوان در حال تکامل است . بتا سه پایه ، ستاره ای جوان است که قرصی از گرد و غبار چرخان اطراف آن را احاطه کرده است . این قرص نسبتا خنک است ، اما در طول موج فرو سرخ درخشان است .
احتمالا سیاره هایی ، به همان روشی که سیاره های منظومه شمسی خودمان دور خورشید جوان شکل گرفتند ، درون این قرص در حال شکل گیری اند .





تاریخ : پنج شنبه 94/11/8 | 5:39 عصر | نویسنده : سید امیر محمد لطیف عقیلی | نظر

  • فروش بک لینک | قالب وبلاگ | قالب وبلاگ